داشبورد، ابزار اصلی شما برای انتقال بینش و تحلیل داده ها است ، اما برای ایجاد یک داشبورد تحلیلی عالی-واقعاً آموزنده و کاربردی-نیاز به تجربه کافی در طراحی و توسعه داشبورد است. در اینجا برخی از بهترین شیوه ها برای اینکه از کجا شروع کنید ، چه مواردی را باید در نظر بگیرید و از چه مواردی باید اجتناب کنید ، آورده شده است تا داشبورد خود را کارآمد تر کنید:
-
مخاطب را در نظر بگیرید و آن را شخصی کنید.
داشبوردهایی ایجاد کنید که برای کاربران معنی دار باشد تا بتوانند با اطلاعات کلیدی ارتباط برقرار کرده و آنها را داخلی کنند.
-
آزمایش کنید ، تکرار کنید و از همه مهمتر بازخورد بگیرید.
داشبوردها ممکن است زمان بر باشند تا درست کار کنند. بنابراین ، مهم است که از چندین نفر بازخورد بگیرید تا مطمئن شوید داشبورد شما برای دیگران مفید است.
-
از اعداد بزرگ استفاده کنید.
چشم ها به سمت اعداد بزرگتر کشیده می شوند ، بنابراین از آنها برای جلب توجه مخاطبین خود استفاده کنید.
4- تصور نکنید که مخاطبان شما می دانند از کجا شروع کنند.
در داشبورد ها دستورالعملی در قالب یک فایل راهنما ارائه دهید تا بیننده بداند چگونه بهتر از داشبورد شما استفاده کند.
-
سعی نکنید به همه سوالات به طور همزمان پاسخ دهید.
داشبورد به منظور ارائه چند پیام کلیدی است - لزوماً همه بینش هایی که به طور همزمان کشف کرده اید را دریک داشبورد قرار ندهید. قرار دادن محتوای زیاد بر روی یک داشبورد می تواند منجر به بارگذاری بیش از حد اطلاعات شود.
-
بیش از حد طراحی نکنید
عملکرد را بر زیبایی ترجیح دهید: سادگی دوست شماست.