• شنبه تا پنج شنبه09:00 - 17:00
  • 0912-2994786 , 021-47627001
  • info (at) bischool.ir

 logo--color-black32px مدرسه هوش تجاری - تجربه شرکت ها در تبلو

تجربه فرودگاه دبی در استفاده از نرم افزار تبلو

 

تجربه استفاده از تبلو

فرودگاههای دبی به عنوان دروازه بین شرق و غرب، جزو شلوغ ترین فرودگاه جهان از نظر حجم مسافر بین المللی است. این فرودگاه - که شامل دو فرودگاه بین المللی دبی (DXB) و دوبی ورلد سنترال دبی (DWC) است ، سالانه 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کار می کند - سالانه به میلیون ها مشتری خدمات رسانی می کند. اطمینان از دقت ساعتگرد پروازها و عملیات مسافران و خطوط هوایی برای موفقیت و رشد فرودگاههای دبی بسیار مهم است.

محمد فرحاز، مدیر ارشد تجزیه و تحلیل هوانوردی کسب و کار، می گوید که چگونه از نرم افزار Tableau به شرکت کمک کرده است تا درآمدهای جدید سودآور را شناسایی کند، عملیات فرودگاهی را در ساعت انجام دهد و تأثیر COVID-19 را تا حد ممکن به طور موثر مدیریت کند.

تجزیه و تحلیل داده ها در فرودگاه های دبی چه نقشی دارند؟

عملیات امروز فرودگاه شامل سیستم ها و خدمات مختلفی است که همه با هم کار می کنند. هرچه هماهنگ تر این کار را انجام دهند ، تجربه کلی مشتری بهتر خواهد بود. داده ها و تجزیه و تحلیل آنها نقش اساسی در کمک به ما در درک و اصلاح هر جنبه ای از این سیستم ها دارند ، از زمان صف ورود و مکان مغازه ها گرفته تا زمان دقیق ورود و خروج پروازها. همچنین به ما کمک می کند روندهای در حال تحول در صنعت حمل و نقل هوایی تجاری را ردیابی کرده و مسیرها یا مقصدهای جدیدی را که مشتریان می خواهند از فرودگاه های ما ارائه شوند ، شناسایی کرده و به ما این امکان را بدهد که ردپای شبکه و خدمات خود را گسترش دهیم.

قبل از Tableau با چه چالش های داده ای روبرو بودید؟

قبل از استفاده از نرم افزار تبلو، اکثر تحلیل های ما ناقص بودند ، به این معنی که ما زمان قابل توجهی را صرف تکرار کارهای مشابه به صورت روزانه ، هفتگی یا ماهانه کردیم. به عنوان مثال ، به منظور ارائه آخرین اطلاعات ترافیکی به مدیران ارشد در اطراف فرودگاه ، ما مجبور بودیم این اطلاعات را به صورت دستی در اکسل وارد کرده و هر هفته یک گزارش مشابه را بازسازی کنیم. همچنین گاهی اوقات تشخیص الگو های مهم در فایل اکسل داده های پرواز/ترافیک چالش برانگیز بود ، به این معنی که فرصت های بالقوه برای بهبود عملیات ما نادیده گرفته می شود یا به طور کلی از دست می رود.

مهاجرت به نرم افزار تبلو چگونه این چالش ها را برطرف کرده است؟

در حال حاضر ، اکثر این فرایندهای دستی قدیمی به طور کامل خودکار شده اند و صدها ساعت در ماه صرفه جویی می کنند. داده ها در پایگاه های داده SQL server قرار داده می شوند ، در Alteryx آماده می شوند و سپس مستقیماً به Tableau متصل می شوند ، جایی که می توان آنها را با کلیک یک دکمه بروز کرد. هنگامی که داشبورد جدیدی ساخته می شود ، دیگر نیازی به به روزرسانی دستی یا نگهداری مجدد ندارد. کارکنان می توانند هر زمان که بخواهند به آن دسترسی داشته باشند ، آنها را متکی به خود کرده و آنها را قادر می سازد تا برای اولین بار به درستی به سوالات و نیازهای تحلیلی خود پاسخ دهند. ما بیش از 13 تیم مختلف داریم که از Tableau به این روش استفاده می کنند ، از جمله: امور مالی ، برنامه ریزی ظرفیت ، عملیات ، خدمات مهندسی ، برنامه ریزی سرمایه گذاری و موارد دیگر.
تأکید Tableau بر تجزیه و تحلیل بصری - به ویژه اطلاعات مکانی- همچنین مشاهده گرایش ها و الگوهای کلیدی در داده ها را بسیار ساده تر می کند ، مانند مقاصد پرواز جدید که به سرعت در حال افزایش محبوبیت هستند. داشتن آن حس بصری از بازار ، درک تجزیه و تحلیل های پیچیده را بسیار ساده تر می کند. Tableau برای استفاده بیشتر از داده های جغرافیایی طراحی شده است ، بنابراین می توانید به "کجا" و همچنین "چرا" برسید.  نقشه های تعاملی کارامد بدون نیاز به نرم افزار تخصصی ، تجزیه و تحلیل زمین مکانی را در اختیار همگان قرار می دهد.

چگونه از Tableau برای ایجاد جریان درآمد جدید استفاده می کنید؟

هدف اصلی تیم توسعه تجارت آوردن خطوط هوایی جدید و فعالیت در فرودگاه است. انجام این کار مستلزم ایجاد یک پرونده تجاری موثر است که نشان می دهد نیازهای مسافران برآورده نشده است. به عنوان مثال ، ما جریان ترافیکی قابل توجهی از مسافرانی را که از طریق مراکز دیگر به طور غیر مستقیم به دبی پرواز می کردند ، شناسایی کردیم. این بینش به ما در یافتن و ایجاد فرصت های جدید بازار برای مسافرانی که قبلاً خدمات رسانی نکرده بودند ، کمک کرد.
یافتن این بینش ها در گذشته حجم زیادی از اطلاعات را به دنبال داشت ، اما اکنون می توانیم داده ها را از طریق داشبورد Tableau خودکار ، که هر ماه با اطلاعات بلیط از پایگاه داده انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) به روز می شود ، کاوش کنیم. ما به راحتی می توانیم داده ها را در یک داشبورد مبتنی بر بستر نقشه بررسی کنیم تا آخرین روندها را ببینیم. این رویکرد به ما شواهدی می دهد که برای ایجاد پیشنهادات قانع کننده هواپیمایی در عرض چند ساعت نیاز داریم ، در حالی که قبلاً روزها کار تجزیه و تحلیل دستی طول می کشید.

Tableau چگونه به بهبود عملیات تجاری روزمره کمک می کند؟

فرودگاه های ما 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کار می کنند ، در حالی که بسیاری دیگر از آنها دارای دوره آفلاین یا منع رفت و آمد خاصی هستند. به این ترتیب ، برنامه ریزی ما باید به طور شبانه روزی به راحتی اجرا شود. یکی از بزرگترین تهدیدها برای این وضعیت بد آب و هوا است که می تواند به سرعت باعث اختلال بزرگ شود. خوشبختانه ، ما می توانیم از Tableau برای کاهش بدترین اثرات استفاده کنیم. هنگامی که دپارتمان هواشناسی هشدار آب و هوا صادر می کند ، برنامه برنامه ریزی شده ما برای دوره آسیب دیده را تجزیه و تحلیل می کنیم و خطوط هوایی را که در این پنجره پروازهای متعددی به/از مقصد مشابه انجام می دهند ، شناسایی می کنیم. سپس ما با این خطوط هوایی همکاری می کنیم تا پروازها را مجدداً برنامه ریزی یا لغو کنیم و تقاضا را با پروازهای کمتر تثبیت کنیم تا تأثیر چنین اختلالی را در عین حفظ استانداردهای اتصال و خدمات مشتری به حداقل برسانیم.

چگونه از تجزیه و تحلیل برای مقابله با چالش های صنعت ناشی از COVID-19 استفاده می کنید؟

شش ماه گذشته برای کل صنعت هوانوردی بسیار چالش برانگیز بوده است و سفر و گردشگری به ویژه ضربه های شدیدی را متحمل شده است. ما نیز مانند بسیاری دیگر بر مدیریت هزینه ها تا حد ممکن متمرکز شده ایم و در صورت لزوم امکانات را به منظور صرفه جویی OPEX و پایین نگه داشتن هزینه ها متمرکز کرده ایم. تابلو به ما کمک می کند تا از نزدیک شاهد بهبود بازار و اطلاع از تصمیمات کلیدی در مورد بازگشایی امکانات در زمان بازگشت اعتماد مسافران باشیم.