داده ها، داستان مصرف کنندگان در یونیلیور Unilever را بازگو می کنند

شرکت Unilever یک شرکت چند ملیتی (انگلیسی-هلندی) در زمینه فروش کالا های مصرفی است که مقر ان در روتردام، هلند، و لندن، انگلستان می باشد.این شرکت در 190 کشور شعبه دارد. برگرفته از ویکی پدیا

چه چیزی در مورد نرم افزار هوش تجاری Tableau، شما را بیشتر هیجان زده می کند؟

ریشی کومار، مدیر تحلیل سیستم Rishi Kumar, Director of Analytics: این درست است که نرم افزار هوش تجاری Tableau یک محصول فوق العاده و همواره در حال بهبود است، اما در عین حال یک نوآوری به شمار می رود. آنها قصد دارند در ما تحولی ایجاد کنند که بسیار بهتر شویم، سازمان های بسیار بیشتری با تفکر و ذهن تحلیلی داشته باشیم که من فکر می کنم مهم ترین و فوق العاده ترین بخش آن است. با محصولات آنها، خلاقیت و نوآوری نیز همراه است.

 

واضح است که آنها علاقه شدیدی به نوآوری دارند. آنها به آنچه که مشتریان می گویند، بخوبی گوش داده و با بررسی چگونگی استفاده از محصولات توسط مردم، در مورد انتخاب نوآوری خود آگاه می شوند.

شما چگونه از نرم افزار هوش تجاری Tableau در یونیلیور Unilever استفاده می کنید؟

ریشی: یونیلیور Unilever یک کسب و کار فوق العاده پیچیده از دیدگاه جهانی است. ما در حال حاضر محصولاتی در بیش از 170 کشور جهان داریم. نرم افزار هوش تجاری Tableau به ما کمک می کند تا اطلاعات خود را مشاهده کنیم و شکاف بین چشم انداز جهانی و چشم انداز محلی را پر کنیم. همچنین مدیران جهانی را قادر می سازد تا وارد جزئیاتی شوند که به منظور درک کسب و کار و تصمیم گیری در مورد آن، نیاز دارند. من واقعا فکر می کنم زیبایی نرم افزار هوش تجاری Tableau در این است که شما می توانید تصمیم گیری هایی انجام دهید که بدون آن امکان پذیر نبود. با نرم افزار هوش تجاری Tableau ، تصمیم گیری ها با کیفیت بالاتری صورت می گیرد.

 نرم افزار هوش تجاری Tableau چگونه به یونیلیور Unilever در درک مشتریان خود کمک می کند؟

ریشی: نرم افزار هوش تجاری Tableau، قطعا قادر به درک آنچه که انگیزه مشتری برای خرید است و چگونگی تغییر این محرک ها به مرور زمان با ترکیب داده ها می باشد. نرم افزار هوش تجاری Tableau قابلیت فوق العاده ای در نفوذ به داده ها و ارائه دیدگاه های مختلف دارد. بنابراین مردم می توانند محصولات یا رقبا را در صورتی که مناسب می بینند، گروه بندی کنند. انعطاف پذیری در پیاده سازی و توسعه از سطح دانه نیز در نرم افزار هوش تجاری Tableau فوق العاده است. همچنین، مقیاس پذیر بودن Tableau مشخص است، بنابراین ما لزوما نیاز به سرمایه گذاری در عرصه های مختلف زیرساخت های فناوری اطلاعات در سطح جهانی نداریم و می توانیم تنها در یکی از آنها سرمایه گذاری کنیم.

 چگونه نرم افزار هوش تجاری Tableau ، به نسبت روش های قبلی تجزیه و تحلیل شما، مقایسه می شود؟

ریشی: قابل توجه ترین ویژگی نرم افزار هوش تجاری Tableau برای من به عنوان کسی که داده ها را تجزیه و تحلیل می کند و واقعا روش بازی را عوض کرده، ویژگی داده نمایی یا data visualization آن است. بسیاری از چیزهایی که با ریاضیات پیچیده انجام می شود، می تواند به سادگی با داده نمایی یا data visualization نرم افزار هوش تجاری Tableau صورت پذیرد. به جای تکیه بر کامپیوتر و مدل سازی های پیچیده ریاضی برای پردازش اطلاعات و توصیف روابط، ما می توانیم داده ها را مشاهده کرده و به ذهن خود اجازه دهیم تا اطلاعات را پردازش کرده و روابط بین آنها را درک کند. من واقعا یک تغییر در نیازمندی افرادی می بینم که به سمت ریاضیات آمار و تحلیل گرایش داشتند و اکنون در سراسر شرکت، تنها تصاویری را مشاهده کرده و ذهن تحلیلگرانه تری دارند.

 از وقتی که شروع به استفاده از نرم افزار هوش تجاری Tableau کردید، چه چیزی تغییر کرده است؟

ریشی: اولین تغییر عمده این است که مردم در پرسیدن سوالات علاقه شدیدی دارند. به خصوص در یک سازمان بزرگ که دائما در حال فعالیت است، ما تمایل به پی گیری فرآیندها داریم. در واقع لزوما از ما سوال نمی شود که در این وضعیت چه اتفاقی رخ می دهد یا چه چیزی عامل واقعی آن است؛ ما فقط به اعداد نگاه می کنیم و چگونگی گشایش وضعیت را بیان می کنیم، از گزارشات مراحل B و C عبور کرده و به حرکت خود ادامه می دهیم.

من فکر می کنم به دلیل آنکه نرم افزار هوش تجاری Tableau قابلیت هایی را برای دریافت پاسخ به سوالات، در اختیار همگان قرار می دهد، علاقه مردم در پرسیدن سوال شعله ور شده است و ما احیای علاقمندی به تجزیه و تحلیل را شاهد هستیم. 

دومین چیزی را که شاهد آن هستیم، توانایی توصیف موقعیت های پیچیده با یک روش بسیار ساده تر است. به عنوان مثال، با Tableau ما می توانیم به راحتی تمام فروشگاه هایی که با جمعیت زیادی از مردم اسپانیایی زبان در ارتباط هستند و یا تمام محصولاتی که جزء محصولات در حال رشد سریع هستند را گروه بندی کنیم.

چگونه یونیلیور کار با نرم افزار هوش تجاری Tableau را شروع کرد؟

ریشی: تیم Walmart  در یونیلیور، واقع در ایالات متحده، یک تیم کاملا داده محور است، افرادی که می دانند چگونه سوالات درستی بپرسند و متکی بر داده های هر روز برای پاسخ به آن پرسش ها هستند. داستان بر می گردد به اینکه آنها به بخش IT خود رفته و پرسیدند، «دوستان، آیا می توانید مقداری ابزار برای ما تهیه کنید که به ما کمک کند دسترسی بهتری به داده ها داشته باشیم و به مردم کمک شود تا پاسخ سوالات خود را بدست آورند؟» پس از امتحان Tableau به مدت 10 دقیقه، بخش IT می دانست که این یک ابزار تغییر بازی بود. Tableau برای استفاده در یک دوره آزمایشی به آنجا آورده شد؛ آنها به موفقیت رسیدند، و نرم افزار هوش تجاری Tableau به سرعت در کسب و کارهای سراسر ایالات متحده، گسترش یافت. یکی از همکارانی که می دانست من واقعا ابزار را دوست دارم، Tableau را به من معرفی کرد. او گفت: «اگر شما از طرفداران اکسل هستید، در حال تبدیل شدن به یک طرفدار متعصب Tableau می باشید.» و حق با او بود.

آیا می توانید در مورد معماری داده یونیلیور  صحبت کنید؟

ریشی: به واسطه پیچیدگی کسب و کار، معماری ما نیز دارای پیچیدگی می باشد. ما شرکت های زیادی داریم که به صورت محلی بر حسب زیرساخت IT خود تجهیز شده بودند و هنگامی که با برنامه های مشترک و تجهیزات خود به یونیلیور ملحق می شدند، ما باید راهی برای ترکیب فن آوری های محلی آنها به یک چارچوب جهانی، پیدا می کردیم. من بیشتر از آنچه که تصور می کردم امکان داشته باشد، انواع سیستم های مختلف را دیده ام. بنابراین یک فضای کاملا پیچیده از داده ها و مالکیت داده ها از نقطه نظر زیرساخت های IT وجود دارد.

نقش تغییر تحلیلی در طول زمان برای کالاهای مصرفی چگونه است؟

ریشی: صنعت کالاهای مصرفی یکی از موارد کاملا پیچیده است، بنابراین یونیلیور ذاتا یک کسب و کار پیچیده است. ما در رده های مختلف شرکت می کنیم، محصولات متفاوت زیادی می فروشیم و رقبای گوناگونی با ماهیت های مختلف داریم. ما رقبای محلی داریم که محصولات تخصصی در یک بازار واحد تولید می کنند و از طرفی رقبای جهانی مشابه با خودمان داریم که صراحتا بگویم محصولات واقعا مناسبی در سراسر جهان تولید می کنند. من فکر می کنم که اکثر مردم نه تنها برای کاهش پیچیدگی کسب و کار در سطح جهانی به داده ها نگاه می کنند، بلکه با ارائه یک نمایش ساده به دنبال درک روند مصرف، در سطح فراتر از دانه هستند .

آیا می توانید یک نمونه از سوالاتی را که شما توسط نرم افزار هوش تجاری Tableau پاسخ می دهید، به ما نشان دهید؟

ریشی: به عنوان مثال، مام های دئودورانت عملکرد بهتری نسبت اسپری دئودورانت دارند. چرا به این صورت است؟ من فکر می کنم Tableau یک منبع مزیت رقابتی برای درک واقعی مومنتوم در کسب و کار از نظر بخش های تشکیل دهنده کوچک آن به خصوص در کالاهای مصرفی است، چرا که در نهایت این مصرف کنندگان، رفتار و تمایلات آنها است که محرک واقعی عملکرد در یک سطح کلی می باشد. نقش Tableau در این مورد، توانایی ایجاد پلی است که این روند مبتنی بر مصرف محلی کوچک را به یک روند جهانی با تعریف مومنتوم برای کسب و کار ربط دهد.

چگونه ترکیب داده ها توانسته است بر روش پاسخ شما به سوالات تاثیر بگذارد؟

ریشی: یکی از بخش های جالب در مورد کالاهای مصرفی این است که شما طیف وسیعی از داده ها را بدست می آورید، شما داده های کیفی در مورد حس برند خود و در عین حال داده های کمی منسجمی در مورد رفتار خرید بدست می آورید و اینکه چه چیزهایی را مردم از طریق کارت های امتیاز الکترونیکی، در سبد خود قرار می دهند. همچنین چشم اندازهای بازار گسترده تری از طریق ACNielsen و IRI و سایر موارد بدست می آورید. برای یونیلیور مهم است که قادر به ترکیب تمام این داده ها باشد تا بتواند درک کند که چرا مردم به فروشگاه وارد می شوند و در نهایت سبد خود را با محصولات یونیلیور پر می کنند. همچنین بر اساس این محرک ها، روندها یا محصولات پرطرفداری که ما نیاز داریم به عنوان یک سازمان در تعیین آنها شرکت کنیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نرم افزار هوش تجاری Tableau چگونه به شما کمک کند تا با یافته های خود ارتباط برقرار کنید؟

ریشی: یکی از ویژگی هایی که با Tableau به دست می آید توانایی بیان داستان است و این تا حدودی به دلیل مطالب جذابی است که مردم پیش از این، هرگز قادر به دیدن آنها نبوده اند. آنها می توانند ببینید که به طور متوسط قیمت های ما در سراسر جهان به چه میزانی بوده و چه رقبایی در بازارهای خاص ظاهر شده اند؛ همه این موارد در تابلو وجود دارد.

با Tableau ، مقدار فوق العاده ای از اطلاعات به شکل بصری نمایش داده می شود که اگر در یک فایل PDF به شکل اعداد ارائه می شدند، تقریبا غیر قابل مدیریت بود. در نتیجه من مطمئن هستم که اطلاعات و منافع خیلی بیشتری در آینده بدست خواهد آمد و دلیل واقعی آن این است که شما قادر به استفاده از این اطلاعات غنی بصری برای بیان داستان های مختلف هستید.

 

 

 

تلفن تماس : 6 8 7 4 9 9 2 2 1 9 0   (8 9+)

ساعت تماس: 9 الی 18

i n f o @ b i s c h o o l . i r

B I s c h o o l . i r

 


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت ، متعلق به مدرسه هوش تجاری می باشد.