• شنبه تا پنج شنبه09:00 - 17:00
  • 0912-2994786 , 021-47627001
  • info (at) bischool.ir

 logo--color-black32px مدرسه هوش تجاری - برگزاری دوره هوش تجاری و هوشمندسازی کسب و کار

دوره هوش تجاری BI و هوشمندسازی کسب و کار با رویکرد داده محوری

 و تحلیل کسب و کار با استفاده از بهترین نرم افزار هوش تجاری Tableau

ما در دوره هوش تجاری خواهیم آموخت که اطلاعات مناسب را در زمان مناسب در اختیار افراد مناسب جهت تصمیم گیری مناسب قرار دهیم.

هوش تجاری, دوره آموزشی هوش تجاری, bi, نرم افزار تبلو, tableau, فیلم اموزشی هوش تجاری, فروش  tableau, tableau فروش, لایسنس تبلو, لایسنس tableau, هوشمندسازی کسب و کار, دوره آموزشی هوش تجاری BI, مفاهیم پایه هوش تجاری, مفاهیم انباره داده, مفاهیم شاخص های عملکرد کلیدی, بصری سازی, اماده سازی داده ها, تحلیل داده ها بروی داده های مکانی, ساخت داشبوردهای مدیریتی

مقدمه

  هوش تجاری يا BI (Business Intelligence) ،به مجموعه‌اي از فناوري‌ها و فرايندهايي اطلاق می گردد که به افراد در تمام سطوح سازمان، اجازه دسترسي و تحليل داده را مي‌دهد.به عبارت دیگر هوش تجاری تلاش خواهد کرد با استفاده از منابع اطلاعاتی سازمان، نسبت به تهیه یک تصویر بزرگ از کسب کار اقدام نماید و به مدیر بینش صحیحی از کسب و کار خود را اعطا نماید.

یک تصور اشتباه این است که هوش تجاری را صرفا یک نرم افزار بدانیم، در صورتیکه هوش تجاری فراتر از آن است. با استقرار هوش تجاری در سازمان/شرکت، عملا دیدگاه مدیران نیز ارتقا پیدا کرده و نوع نگاه انها به رقبا، مشتریان، وضعیت تولید، فروش و... متفاوت خواهد شد و چیزهایی را از امروز می ببنند که در گذشته به آن توجهی نمی شد.

در سالیان گذشته سازمان ها /شرکت ها علاقه مند بودند که صرفا اطلاعات را از طریق سیستم های مالی، تولید، فروش و... جمع آوری کنند . بعد از جمع آوری اطلاعات این سوال پیش آمد که هدف از جمع آوری انها چیست؟چگونه از این اطلاعات و داده ها به نحوه احسن استفاده نمود؟ و بسیاری سوال دیگر ... بنابراین سازمان/شرکت به سمت گزارش رفتند و نرم افزارهای گزارشگیری را تهیه کردند.

در ابتدا این گزارشات جوابگوی نیاز آنها بود ولی رفته رفته بدلیل مشکلات ذاتی گزارشات  و اینکه صرفا تک بعدی به موضوع نگاه می کند ، به اندازه کافی جوابگوی نیاز سازمان و پیشرفت های بسیار سریع کسب و کار ها نبود، لذا نیاز به ورود به مرحله دیگری از تحلیل احساس می شد. در اینجا بود که هوش تجاری به کمک آنها آمد.

هوش تجاری عملا تولید داده نمی کند و صرفا از داده های موجود استفاده می کند و پرواضح است اگر سازمان داده های خوبی را جمع اوری نکند امکان توسعه هوش تجاری اغلب با مشکل روبرو می شود.البته می توان با جمع اوری اقلام اطلاعاتی مورد نیاز، از این به بعد نیازها را برآورده کرد.

در نهایت با استقرار هوش تجاری و شناخت دقیق مدیران از داده و اقلام اطلاعاتی موجود، زیر ساخت و معماری هوش تجاری آغاز خوهاد شد.بدون شک همراهی مدیران می تواند ضامن موفقیت این پروژه ها باشد.

بعد از استقرار و پیاده سازی هوش تجاری ، شفاف سازی اولین آورده آن است که دیگر کسی نمی تواند با توجیهات غیرواقعی ، عملکرد خود را اثبات کند. لذا ممکن است برخی با این رویکرد مخالف باشند و همراهی نکنند که می بایست آنها نیز در چارچوب سازمان قرارکیرند.

همچنین مدیران زین پس می تواند داشبوردهای خود را به لحظه و دقیق ملاحظه کنند و دیگر نیازی به تولید گزارشات لحظه ای  برای مدیران بالادست نیست زیرا همه به تحلیل های مورد نیاز خود دسترسی دارند.

 

بدون وجود افرادي که بتوانند اطلاعات را تفسير کنند و به‌کار گيرند، هوش تجاري مفيد نخواهد بود. به همين علت، هوش تجاري کمتر وابسته به فناوري و بيشتر تحت تاثير ابداع و فرهنگ است و‌ اينکه افراد آن را به عنوان يک دارايي مهم در نظر بگيرند. هدف هوش تجاري تسهيل تصميم گيري و تصميم سازي بر اساس حقايق سازماني مي باشد.

با رقابتي شدن اقتصاد و کسب و کار موضوع "معنا بخشيدن به داده‌هاي سازماني" و تسهيل فرآيند "تصميم‌سازي" مرکز توجه کارشناسان فناوري اطلاعات و متخصصان علم مديريت و کسب و کار قرار گرفته است. هوش تجاري يا هوش رقابتي تنها زماني مي‌تواند ارزش‌آفريني کند که توسط افراد به‌درستي به کار برده شود. در چند سال اخير در کشور ما پياده سازي سيستم هاي هوشمند رواج يافته است اما مشکلي که در پياده سازي موفق و ادامه پروژه هاي فوق ديده مي شود، نداشتن ادبيات مشترک بين افراد و نيز عدم استفاده از متدولوژي مناسب در پياده سازي مي باشد.

هوش تجاری, دوره آموزشی هوش تجاری, bi, نرم افزار تبلو, tableau, فیلم اموزشی هوش تجاری, فروش  tableau, tableau فروش, لایسنس تبلو, لایسنس tableau, هوشمندسازی کسب و کار, دوره آموزشی هوش تجاری BI, مفاهیم پایه هوش تجاری, مفاهیم انباره داده, مفاهیم شاخص های عملکرد کلیدی, بصری سازی, اماده سازی داده ها, تحلیل داده ها بروی داده های مکانی, ساخت داشبوردهای مدیریتی

 

هدف دوره

هدف اين دوره آشنايي مخاطبين با مفاهيم، کاربردها و روندهاي نوين هوش تجاري در مديريت و راهبري چنين پروژه هايي، مي باشد. شرکت کنندگان اين دوره علاوه بر اينکه بايد نسبت به مباحث فناوري اطلاعات و ارتباطات ديدگاه مديريتي مستقلي داشته باشند، هم چنين بايد از مباحث اوليه مديريت کسب و کار نيز مطلع بوده و با مفاهيم و راه حل هاي فناوري اطلاعات، داده، پايگاه داده تحليلي و مديريت پروژه نيز آشنا باشند.

مباحث اين دوره به مديران کمک مي‌کند تا با آشنايي با حوزه هوش تجاري، به تجهيز و بسيج منابع مالي و انساني سازمان در جهت افزايش کيفيت تصميم‌گيري‌ها و بهره‌مندي از يافته‌هاي دانشي ناشي از تجزيه و تحليل حجم عظيمي از اطلاعات، از طريق بکارگيري فنون و تکنيک‌هاي هوش تجاري پرداخته و سازمان خود را به مغزافزار، نرم‌افزار و سخت‌افزار مربوطه مجهز نمايند.

هم چنين کارشناسان فناوري اطلاعات و برنامه‌نويسان و طراحان راه‌حل‌هاي سازماني مبتني بر فناوري اطلاعات را با کسب اطلاع از مفاهيم و مدل هاي کسب و کار از يک سو و نحوه استخراج نيازهاي کسب و کار و نيز متدولوژي مناسب در پياد سازي چنين پروژه هايي تجهيز مي کند.

خلاصه اينکه، هدف اصلي اين دوره آشنايي مخاطبين با مفاهيم هوش تجاري و مکانيزم هاي توسعه آن در سازمان بوده و سرفصل هاي فني پياده سازي در کنار کارهاي کلاسي عملي مورد توجه قرار خواهند داشت.

 

آموزش این دوره با هدف شناخت مبانی هوش تجاری و آموزش اولیه چگونگی پیاده سازی داشبوردهای مدیریتی در بستر نرم افزار   Tableau Software  می باشد.

این دوره برای کسانی پیشنهاد می شود که با داده کار می کنند و علاقمند تحلیل داده های کسب وکار خود هستند و  الزاما  دانش کافی در حوزه فناوری اطلاعات ندارند. درواقع شما اگر به کسب و کار خود را بشناسید می توانید مخاطب این دوره باشید.

در این دوره آموزشی شما با مهارتها و تکنیکهای هوش تجاری اشنا خواهید شد ویاد خواهید گرفت چگونه بتوانید کسب و کار خود را در قالب یک داشبورد مدیریتی بسازید و تحلیل کنید.

همچنین با بررسی مثالهای واقعی و عملی نسبت به درک عمیقتر هوش تجاری و دانش های مرتبط با ان خواهیم پرداخت.

در انتهای دوره قادر خواهید بود  با درک هوش تجاری ، داشبوردهای مورد نظر را بسازید و ساختار یک  کسب و کار را تحلیل کنید . 

 

پیش نیاز

 آشنایی با اکسل یا اکسس

لب تاپ یا کامپیوتر شخصی

شناخت نسبی کسب و کار خود

 

 

مخاطبین دوره  

 مدیران و کارشناسان حوزه های مختلف کسب و کار مانند بازاریابی و فروش،تولید، فناوری اطلاعات، برنامه ریزی، آمار

 مهندسین کامپیوتر، آمار، صنایع و برنامه ریزی، مدیریت

 متخصصین دیتابیس ، تحلیلگران داده و علاقه مندان data discovery

 

سرفصل آموزشی

1.  مفاهیم پایه هوش تجاری ‪(BI)

2.  مفاهیم شاخص های عملکرد کلیدی KPI

3.  مفاهیم انباره داده Data Warehousing

4.  مفاهیم بنیادی داده، تحلیل های آماری، داده کاوی

5.  آموزش نرم افزار Tableau Software   (برترین نرم افزار هوش تجاری)

  • آشنایی با نرم افزار - Getting Started
  • اماده سازی داده ها - Connecting to Data
  • بصری سازی و ویژوالیزشن -Visual Analytics
  • ساخت داشبوردهای مدیریتی - Dashboards and Stories
  • تحلیل داده ها بروی داده های مکانی GIS - Mapping
  • ساخت فیلدهای محاسباتی - Calculations
  • تحلیل های آماری و برخی الگورتیم های داده کاوی - Data analytics

6.  اجرای یک پروژه واقعی در قالب ساخت داشبوردهای مدیریتی و تحلیل کسب و کار

  

مدت زمان دوره

۱۶ ساعت

 

آموزش  نرم افزار های 

تبلو پرپ - تبلو دسکتاپ - تبلو سرور

Tableau Desktop - Tableau Server - Tableau Prep

 

 سوابق برگزاری دوره آموزشی

 

 

هوش تجاری, دوره آموزشی هوش تجاری, bi, نرم افزار تبلو, tableau, فیلم اموزشی هوش تجاری, فروش  tableau, tableau فروش, لایسنس تبلو, لایسنس tableau, هوشمندسازی کسب و کار, دوره آموزشی هوش تجاری BI, مفاهیم پایه هوش تجاری, مفاهیم انباره داده, مفاهیم شاخص های عملکرد کلیدی, بصری سازی, اماده سازی داده ها, تحلیل داده ها بروی داده های مکانی, ساخت داشبوردهای مدیریتی

تصاویر برخی از دوره های برگزار شده

 

هوش تجاری, دوره آموزشی هوش تجاری, bi, نرم افزار تبلو, tableau, فیلم اموزشی هوش تجاری, فروش  tableau, tableau فروش, لایسنس تبلو, لایسنس tableau, هوشمندسازی کسب و کار, دوره آموزشی هوش تجاری BI, مفاهیم پایه هوش تجاری, مفاهیم انباره داده, مفاهیم شاخص های عملکرد کلیدی, بصری سازی, اماده سازی داده ها, تحلیل داده ها بروی داده های مکانی, ساخت داشبوردهای مدیریتی

هوش تجاری, دوره آموزشی هوش تجاری, bi, نرم افزار تبلو, tableau, فیلم اموزشی هوش تجاری, فروش  tableau, tableau فروش, لایسنس تبلو, لایسنس tableau, هوشمندسازی کسب و کار, دوره آموزشی هوش تجاری BI, مفاهیم پایه هوش تجاری, مفاهیم انباره داده, مفاهیم شاخص های عملکرد کلیدی, بصری سازی, اماده سازی داده ها, تحلیل داده ها بروی داده های مکانی, ساخت داشبوردهای مدیریتی

هوش تجاری, دوره آموزشی هوش تجاری, bi, نرم افزار تبلو, tableau, فیلم اموزشی هوش تجاری, فروش  tableau, tableau فروش, لایسنس تبلو, لایسنس tableau, هوشمندسازی کسب و کار, دوره آموزشی هوش تجاری BI, مفاهیم پایه هوش تجاری, مفاهیم انباره داده, مفاهیم شاخص های عملکرد کلیدی, بصری سازی, اماده سازی داده ها, تحلیل داده ها بروی داده های مکانی, ساخت داشبوردهای مدیریتی

هوش تجاری, دوره آموزشی هوش تجاری, bi, نرم افزار تبلو, tableau, فیلم اموزشی هوش تجاری, فروش  tableau, tableau فروش, لایسنس تبلو, لایسنس tableau, هوشمندسازی کسب و کار, دوره آموزشی هوش تجاری BI, مفاهیم پایه هوش تجاری, مفاهیم انباره داده, مفاهیم شاخص های عملکرد کلیدی, بصری سازی, اماده سازی داده ها, تحلیل داده ها بروی داده های مکانی, ساخت داشبوردهای مدیریتی

هوش تجاری, دوره آموزشی هوش تجاری, bi, نرم افزار تبلو, tableau, فیلم اموزشی هوش تجاری, فروش  tableau, tableau فروش, لایسنس تبلو, لایسنس tableau, هوشمندسازی کسب و کار, دوره آموزشی هوش تجاری BI, مفاهیم پایه هوش تجاری, مفاهیم انباره داده, مفاهیم شاخص های عملکرد کلیدی, بصری سازی, اماده سازی داده ها, تحلیل داده ها بروی داده های مکانی, ساخت داشبوردهای مدیریتی

هوش تجاری, دوره آموزشی هوش تجاری, bi, نرم افزار تبلو, tableau, فیلم اموزشی هوش تجاری, فروش  tableau, tableau فروش, لایسنس تبلو, لایسنس tableau, هوشمندسازی کسب و کار, دوره آموزشی هوش تجاری BI, مفاهیم پایه هوش تجاری, مفاهیم انباره داده, مفاهیم شاخص های عملکرد کلیدی, بصری سازی, اماده سازی داده ها, تحلیل داده ها بروی داده های مکانی, ساخت داشبوردهای مدیریتی

 

اگر علاقه مند دوره تحلیل کسب وکار بارویکرد سازمان داده محور data-driven organization هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را مطالعه نمایید.

- دوره آموزشی تحلیل کسب و کار با رویکرد سازمان داده محور