• شنبه تا پنج شنبه09:00 - 17:00
  • 0912-2994786 , 021-47627001
  • info (at) bischool.ir

 logo--color-black32px مدرسه هوش تجاری - حاکمیت داده با نرم افزار تبلو

تمرکز بر حاکمیت داده با نرم افزار Tableau

اگر از شما بپرسیم ، "سازمان شما به چه چیزی نیاز دارد تا به کارکنان بیشتر کمک کند تا داده محور باشند؟ "مدیریت بهتر داده ها" در لیست شما کجا قرار می گیرد؟

امیدوارم ، در بالا ، زیرا این اساس تجزیه و تحلیل سلف سرویس selft-service bi است. همه ما در حال تلاش برای استفاده از داده های بیشتر برای تصمیم گیری هستیم ، اما دائماً با موانع مختلفی روبرو هستیم و عموما مسائل مربوط به مدیریت داده اعتماد می کنیم.

با یک رویکرد جامع برای حکمرانی داده ها ، می توانید به جای حل مسائل یکباره ، به ریشه مشکلات مشترک برسید. ما نحوه انجام این کار داخلی را در Tableau با تمرکز بر سه زمینه اصلی درک و عمل به اشتراک می گذاریم:

  • چارچوب حاکمیت داده ها A data governance framework
  • ابزار سازی Tooling
  • آموزش و تعامل Education and engagement

قبل از وارد شدن به چارچوب حکمرانی خود ، مهم است که نیازهای سازمان خود را با کمی تلاش کشف کنید. این شما را برای حل مشکلات بزرگ با بیشترین تأثیر برای اکثر کارکنان آماده می کند. از این سه سوال برای درک بهتر موضوع استفاده کنید:

۱- برای کی کار میکنی؟ درک ذینفعان مختلف شما ، در طیف وسیعی از متخصصان و کاربران روزمره ، بسیار مهم است. در نرم افزار تبلو Tableau، ما می خواستیم موارد استفاده و مسائل رایج را از پیشرفته ترین دانشمندان داده تا مصرف کنندگان عمومی اطلاعات درک کنیم.


۲-بزرگترین و شایع ترین مشکلاتی که ذینفعان شما با آن روبرو هستند چیست؟ این مشکلات در گروه های مختلف متفاوت است ، اما می تواند علل ریشه ای مشترک را روشن کند. به عنوان مثال ، مهندسان داده Tableau می خواهند از یک منبع داده درست برای جلوگیری از ایجاد ناسازگاری در مجموعه داده ها استفاده کنند ، در حالی که کاربران حرفه ای در مورد نحوه دسترسی به آخرین داده ها برای تجزیه و تحلیل قابل اعتماد در مواقعی که بیشترین نیاز را دارند، نگران هستند.

۳-علت اصلی این مشکلات چیست؟ به دنبال الگوها باشید ، زیرا به احتمال زیاد 20 درصد از مشکلات ریشه ای شما حدود 80 درصد از درد سازمانی را ایجاد می کند. در Tableau ، بزرگترین مشکلاتی که ما شناسایی کردیم شامل موارد زیر بود:
- مالکیت نامشخص داده ها: اگر یک شخص تحلیلگر در هنگام تجزیه و تحلیل مغایرت پیدا کند یا در مورد داده ها سوالاتی داشته باشد ، اغلب نمی داند برای وضوح داده به چه کسی مراجعه کند.
- کشف پذیری پایین داده ها: به عنوان مثال ، فروش نمی داند که بازاریابی حتی چه داده هایی دارد یا برعکس - یا تیم به سادگی نمی تواند داده ها را در زمان نیاز پیدا کند.
- فرایند مدیریت تغییر نامشخص: در مورد آنچه که هنگام تغییر منبع داده اتفاق می افتد ، هیچ استانداردی وجود دارد. چگونه باید این امر مستند و ابلاغ شود؟
- هیچ منبع واحدی از داده های درست وجود ندارد: ممکن است چندین نسخه مجموعه داده مشابه وجود داشته باشد ، اما کدام مجموعه داده قابل اطمینان است تا کاربران به طور پیش فرض از آن استفاده کنند؟
- گم شدن تعاریف و فرمول های داده ها: مردم باید دقیقاً بفهمند که داده ها در چارچوب کسب و کار چه چیزی را نشان می دهند تا از آنها به طور موثر استفاده کنند.

دریافت بینش از این فرایند کشف به شما کمک می کند تا مشکلات داده ها را کشف کرده و رویکرد حاکمیت داده های خود را متمرکز کنید. اکنون بیایید به اجزای یک رویکرد جامع برای مدیریت داده ها نگاه کنیم: چارچوب ، ابزار ، آموزش و تعامل.

یک چارچوب حاکمیت داده ایجاد کنید تا سازمان خود را تقویت کنید ، نه اینکه آن را محدود کنید.

یک چارچوب حاکمیتی به شما کمک می کند تا با تعریف قوانین و فرایندهایی که امکان ارائه خدمات کامل با داده های قابل اعتماد در سراسر تجارت را فراهم نماید. در اینجا زمینه موارد مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- نقشها و مسئولیتها: شفاف سازی نقشها و مسئولیتهای ذینفعان داده به هر فرد کمک می کند تا انتظارات واضحی از آنچه در چرخه عمر داده ها باید انجام دهد ، بداند.
- خط مشی رازداری داده ها: همه ما اطلاعات حساسی داریم - در صورت دسترسی کاربران به داده های حساس و اشتراک گذاری آنها به خط مشی و دستورالعمل نیاز داریم. این نکته کلیدی برای حفظ اعتماد با مشتریان و شرکا است.

  • کیفیت داده ها Data quality : آیا داده های ما از کیفیت لازم برخوردار است؟
  • صدور گواهینامه داده ها Data certification: داده های تکراری می توانند ناسازگاری و مسائل اعتماد ایجاد کنند. با تأیید اعتبار داده ها ، کاربران شما می توانند بفهمند که کدام منبع قابل اعتماد برای تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری است.
    مدیریت فراداده Metadata management: تعاریف ، طبقه بندی و فرمول ها - داده های مربوط به داده های شما - برای کمک به کارکنان در درک معنای واقعی داده ها بسیار مهم است.
  • مدیریت تغییرChange management: کسب و کار شما دائما در حال پیشرفت است. وقتی ساختار داده های شما برای حل یک مشکل تغییر می کند یا می خواهید همسویی و اقدام ذینفعان را تضمین کنید ، چگونه می توانید ارتباطات و اسناد مناسب را برای جلوگیری از ایجاد 10 مسئله اضافی در پایین دست تضمین کنید؟
  • مدل بلوغ داده ها Data maturity model: ما به راهی نیاز داریم تا بفهمیم از کجا شروع می کنیم.

 

ارائه ابزاری که باعث اعتماد در داده های تحت کنترل می شود

ابزار مناسب به شما کمک می کند تا چارچوب حاکمیت خود را در عمل به کار گیرید ، و محافظ و اطلاعات لازم را برای تیم ها فراهم کنید تا اعتماد و اطمینان در تجزیه و تحلیل داده های خود افزایش یابد.

شاید اساسی ترین ابزار برای مدیریت داده ها - مطمئناً بزرگترین کمک برای ما در Tableau - فهرست داده های یکپارچه است تا کاربران را قادر سازد تا اطلاعات داده ها مانند تعاریف و فرمول ها ، نسب و اطلاعات مربوط به مالکیت ، و همچنین اعلان های مهم کیفیت داده ها ، از وضعیت صدور گواهینامه تا رویدادها را مشاهده کنند.

یک کاتالوگ داده data catalog، قابلیت مشاهده فراداده های ارزشمند را مستقیماً در جریانهای کاری افراد افزایش می دهد ، خواه این فراداده در Tableau باشد یا از یک سیستم مدیریت فراداده خارجی از طریق API آورده شده است. این همچنین به IT در تجزیه و تحلیل تأثیر و مدیریت تغییر کمک می کند ، تا بفهمد چه کسی و چه دارایی هایی دارد و چه تغییراتی را انجام داده است.

 در اینجا قابلیت های اضافی وجود دارد که باید به عنوان بخشی از راه حل مدیریت و مدیریت داده های خود در نظر بگیرید:

در حالی که جامع نیست ، در اینجا قابلیت های دیگری وجود دارد که باید به عنوان بخشی از راه حل مدیریت و مدیریت داده های خود در نظر بگیرید:

  • آماده سازی داده ها Data preparation
  • مدل سازی داده ها Data modeling
  • مهاجرت داده ها Data migration
  • مدیریت فراداده Metadata management
  • امنیت و مدیریت ریسک Security and risk management
  • رعایت مقررات Regulatory compliance
  • معماری داده Data architecture

 

با استراتژی حکمرانی خود، نیروی کار خود را آموزش داده و درگیر کنید

شاید شما با مأموریت Tableau آشنا باشید: کمک به مردم برای مشاهده و درک داده ها. کلمه کلیدی افراد هستند و توانمندسازی مردم آخرین ستون حاکمیت داده ها است. آموزش و مشارکت به اعضای تیم کمک می کند تا در تجزیه و تحلیل سلف سرویس مشارکت کامل داشته باشند. این حوزه های مهم را در نظر بگیرید:

آموزش Training: چگونه افراد یاد می گیرند و آموزش می بینند که نه تنها شیوه های حکمرانی شما را درک کنند ، بلکه احساس کنند که در آنها سهمی دارند؟ آموزش به اطمینان از استفاده مسئولانه از داده ها و تعامل پایدار با پلت فرم تجزیه و تحلیل شما کمک می کند.
شورای حکمرانی داده ها Data governance council: برای پیشبرد مشارکت ، ما یک شورای حکمرانی داده ها تشکیل داده ایم که شامل ذینفعان مختلف جامعه داده های ما از سراسر کسب و کار ، از جمله مدیران تجزیه و تحلیل راه حل های مشتری ، تجزیه و تحلیل مالی ، تجزیه و تحلیل افراد و علم داده است. در این انجمن ، ما نگرانی ها و نیازها را می شنویم و با هم تصمیماتی می گیریم که بر کل سازمان ما تأثیر می گذارد. این مهم است که به یاد داشته باشید که ما صرفاً به منظور حفظ سرمایه گذاری در داده ها سرمایه گذاری نمی کنیم ، بلکه مشکلات واقعی را برای جامعه داده های خود حل می کنیم.

از مقیاس کوچک شروع کنید و بر اساس هر موفقیتی مقیاس داده های خود را بسازید

کنترل داده ها در محیط تجزیه و تحلیل سلف سرویس آسان نیست-پیچیده است ، گسترده است و کاری نیست که بتوان به سرعت انجام داد. احتمالاً سفری طولانی با تعدیل و تکرار زیاد خواهد بود. اما ، اگر این نکات را رعایت کنید ، شانس بیشتری برای موفقیت در شناسایی مشکلات مناسب برای حل و تأثیر واقعی خواهید داشت ، بنابراین همه افراد در سازمان شما می توانند تجربه غنی از استفاده از داده ها برای تصمیم گیری های تجاری داشته باشند.

حاکمیت داده